Ramly Burgers Dijual Pada RM51 Setiap Satu Di Malaysian Food Stalls,New York

Satu makanan ringan Malaysia yang paling digemari oleh rakyat Malaysia, 



Kumpulan rakyat Malaysia di sebalik The Malaysian Project telah menyuarakan kegembiraan berminat kepada New Yorkers di berbagai festival makanan jalanan di bandar.

"Back home, we usually call it Ramly burger, but here we call it the Malaysian-style burger," The Malaysian Project owner Calvin Leong said in a video posted on the INSIDER food Facebook page recently.

Rendition burger mereka dihidangkan dengan patty yang dibungkus dalam telur goreng, sama dengan Burger Special yang kami temukan di sini.
🌏 via-malaysia.com



Pendirian makanan yang berpangkalan di Queens, New York, tidak menggunakan sos rempah dan cili Maggi tradisional, memilih sebaliknya untuk bumbu kari, mayo pedas, dan saus Worcestershire.


"Ia pedas, ia sihat, dimakan dengan banyak perasa, rasa umami, kental, dibungkus, saya mempunyai burger ini ketika saya masih kecil, kami mempunyai di mana-mana di sekitar pinggir jalan di Malaysia," kata Leong.
🌏 via-malaysia.com

Ramly burger yang mudah akan meletakkan anda kembali sekitar RM6 di kebanyakan gerai-gerai di Malaysia. Tetapi di New York, bersedia untuk mengeluarkan USD12 (RM51).



Kedai itu juga menyajikan jus soursop yang baru dibuat dengan harga USD4 (RM17), yang diiklankan sebagai "sensasi Malaysia # 1".
🌏 via-malaysia.com

New Yorkers boleh memilih roti bakar kaya dengan roti kelapa dan pandan custard "sebagai makanan ringan untuk USD6 (RM25).

Rakyat Malaysia di New York yang mati untuk merasai rumah harus mencari makanan itu sebagai tambahan yang mengalu-alukan ke kawasan makanan yang sedang berkembang.
🌏 via-malaysia.com
Pastikan untuk menyemak halaman Facebook dan Instagram Projek Malaysia untuk maklumat terkini.

No comments:

Post a Comment